onsdag 28 april 2010

UR NAIV SUPER AV E. LOE

"EN MORGON, MEDAN MIN BROR FORTFARANDE SOV, FANN PAPPA FÅGELN DÖD. HAN BEGRAVDE DEN EN BIT FRÅN HUSET. DÅ MIN BROR VAKNADE SA PAPPA ATT FÅGELN HADE BLIVIT FRISK OCH FLUGIT SIN VÄG. HAN SA ATT MIN BROR HADE VÅRDAT DEN SÅ VÄL OCH VARIT SÅ SNÄLL MOT DEN ATT DEN HADE BLIVIT FRISK IGEN. VARKEN MAMMA ELLER PAPPA HADE HJÄRTA ATT SÄGA ATT FÅGELN VAR DÖD. KANSKE TÄNKTE DE ATT MIN BROR TIDS NOG SKULLE PÅ UPPLEVA ONDA TING. DE VILLE BESKYDDA HONOM MEDAN DE KUNDE. MIN BROR HADE GJORT ALLT SOM STOD I HANS MAKT FÖR ATT RÄDDA FÅGELN. OCH NU FICK HAN VETA ATT DEN FLUGIT SIN KOS. HAN VAR GLAD. DET VAR HÄRLIGT ATT TÄNKA PÅ ATT FÅGELN VAR DÄRUTE NÅGONSTANS. FRISK. OCH ATT HAN HADE HJÄLPT DEN. DET ENDA HAN TYCKTE VAR LITE DUMT VAR ATT HAN INTE HADE FÅTT SÄGA FARVÄL. MIN BROR MÅSTE HA FÅTT EN KÄNSLA AV ATT VÄRLDEN VAR GOD. ATT DET VAR MÖJLIGT ATT GÖRA NÅGOT, OCH ATT SAKER OCH TING IBLAND INTE BLIR VÄRRE, MEN BÄTTRE.

MIN BROR TROR FORTFARANDE ATT DEN DÄR MÅSUNGEN BLEV FRISK. INGEN HAR BERÄTTAT FÖR HONOM VAD SOM EGENTLIGEN HÄNDE."

3 kommentarer:

Lisa sa...

Svar: Åh, ser framemot brevet, mår inte så himla bäst just nu, är en fin människa i min närhet som mår dåligt och jag vet liksom inte vad jag ska göra för att få honom att må bättre, men ska skicka ett paket så då kanske han blir lite gladare i alla fall. Jo, det är ju så när man är arg, då blir man ju irriterad på dem flesta hehe. Ser framemot brevet! :)

Solen skiner här med, men det är inte så himla varmt, nästan 10 plusgrader, ska snart ta en promenad med hunden och sen sitta i solen och skriva ett brev till min brevvän Malin och ikväll ska jag ta en långpromenad med Erika, så kanske blir en bra dag ändå. Najs med en ny klänning och nytt nagellack! Såg massa fina nya nagellack bland H&Ms märken igår fniss.

Puss och kram <3

Elin sa...

Åh, jag läste Naiv. Super. för några veckor sen och den är fantastisk!!! :D

Rebecka sa...

Erland Loe är sannerligen en skicklig författare.