onsdag 7 april 2010

UR DRÖMFAKULTETEN AV S. STRIDSBERG

"DOROTHY: ALLA KLÄNNINGAR HAR SOTIGA KANTER PÅ ÄRMARNA. TITTAT PÅ DEN HÄR SNÖVITA, VALERIE. DET SER UT SOM OM DET VARIT ETT KÄRNVAPENKRIG I DEN.

VALERIE: DU VAR ALLTID LITE SOM ETT KÄRNVAPENKRIG.

DOROTHY: DET ÄR KONSTIGT ATT MAN KAN GLÖMMA EN ÄLSKLINGSKLÄNNING. JAG MINNS INTE LÄNGRE VAR DEN KOM IFRÅN. JAG MINNS BARA ATT ALLTING BLEV ALLDELES VITT OCH RENSKRUBBAT OMKRING MIG NÄR JAG HADE DEN. HIMLEN, MINA ANDETAG, MINA TÄNDER... MINNS DU NÄR JAG GLÖMDE ALLA LJUSEN I BAREN OCH GARDINERNA BRANN?"

1 kommentar:

Lisa sa...

SV: Låter som en finfin helg du hade med! Fick ditt brev i tisdags förresten, men det kanske jag redan har sagt hehe, ska svara på det idag tänkte jag :* Nja, sushi måste man väl lära sig att äta typ, jag tyckte det var helt okej. puss.