tisdag 20 april 2010

LILLEBROR

JAG MINNS DAGEN DÅ JAG TRÄFFADE DIG FÖR FÖRSTA GÅNGEN. DET VAR APRILMÅNAD, MEN EGENTLIGEN SKULLE DU INTE HA KOMMIT TILL VÄRLDEN FÖRRÄN I JULI. MEN KANSKE VAR DET SÅ ATT DU KÄNDE ATT VÅREN VAR MER DIN ÅRSTID.
JAG MINNS HUR MAMMA HÖLL FRAM DIG FÖR MIG I SIN HÖGRA HAND OCH DU FICK PLATS MED HELA DIN KROPP I DEN UTOM BENEN SOM DU SPARKADE VILT MED I LUFTEN SOM ETT KARATEKID.
LIKA LITE SOM ETT ENDASTE MJÖLKPAKET VÄGDE DU.
SJUKHUSDOFTEN LÅG TÄTT OCH GJORDE MIG SNURRIG I HUVUDET OCH DÅ OCH DÅ GAV DU IFRÅN DIG ETT RETSAMT PIPSKRIK.
JAG VAR FÖRBANNAD ÖVER JAG-VET-INTE-VAD OCH HÖLL FÖR ANSIKTET PÅ ALLA FOTOGRAFIER SOM TOGS DEN DAGEN.
JAG VILLE ABSOLUT INTE HÅLLA DIG I FAMNEN, MEN NÄR JAG OCH PAPPA PROMENERADE HEMÅT ÄTANDES CALIPOO COLA SOM TOG HUNDRA ÅR ATT POPPA UPP SÅ MINNS JAG ATT JAG ÅNGRADE MIG.

IDAG ÄR DET DIN SJUTTONDE FÖDELSEDAG OCH JAG SKULLE TRO ATT DU VÄGER UNGEFÄR SOM FEMTIOTVÅ MJÖLKPAKET ISTÄLLET FÖR SOM DET DÄR ENDA.

(DU VAR DET FINASTE VÅREN NÅGONSIN GETT MIG)

3 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag tycker det är jättegulligt att Kalle har varit så där liten! Som en liten minibebis.

Lisa sa...

åh så himla fint skrivit åh så kärleksfullt! grattis på din bror! :)

fick brev av dig idag, så himla fint du hade gjort på kuvertet och teet luktar helt sjukt gott och vi borde prata på msn någon dag igen. ska smaka teet nu ikväll. puss!

sa...

rebecka: som en liten tummelisa fast i pojkformat.